Alles over onze kwaliteitssoftware

Chiptuning Janse Zeeland maakt in de basis gebruik van de allerbeste software. Deze software passen wij aan aan elke unieke auto voor het allerbeste resultaat

Tuning voor elk voertuig

Door ervaring met het tunen van zeer uiteenlopende voertuigen is Chiptuning Janse Zeeland gespecialiseerd in het optimaliseren van software voor elk uniek voertuig. Daarbij houden we rekening met de leeftijd van de auto, technische staat en de behoeften van onze klanten. Door onze eigen vermogenstestbank kunnen we de resultaten van de tuning nauwkeurig meten en bijsturen. Zo halen we op een duurzame manier het beste uit alle benzine- en dieselvoertuigen.

Over onze software

Hoe we tunen

Alle voertuigen zijn af fabriek uitgerust met motorsoftware. Deze motorsoftware wordt zeer conservatief afgeregeld, zodat in alle mogelijke (extreme) situatie geen motorschade kan ontstaan onder maximale belasting. Door deze parameters aan te passen kunnen we de software veel beter aan laten sluiten op het veilige potentieel van uw auto. Deze optimale afregeling zorgt voor meer vermogen en koppel.

Zonder slijtage risico zijn performance verbeteringen van 20 tot 40% heel normaal. Daarbij is het wel aangenomen dat uw auto over een turbo beschikt. Is dat niet het geval? Dan zijn vermogenstoenames van 10% realistisch. Naast een performance boost zal uw auto ook veel levendiger aanvoelen door een betere gasresponse. 

Wat we aanpassen

Tijdens de chiptuning passen we een aantal variabelen aan. Tot deze variabelen behoren:

> Koppel;
> Turbodruk;
> Gaspedaalinjectie;
> Brandstof / lucht verhouding;
> Brandstofdruk.

Stage 1 Chiptuning omvat het verbeteren van de prestaties van uw voertuig door de software van uw motor (ECU) aan te passen. Door nieuwe software in te laden waarin variabelen als koppel, gaspedaalreactie, Turbo laaddruk en brandstof/luchtdruk ana te passen.

Stage 1+ chiptuning verschilt van stage 1 door een gedetailleerdere afstelling met een vermogensrun op onze dyno. U krijgt ook een certificaat na afronding van de tuning.

Met DSG tuning halen we het maximale uit uw versnellingsbak. Als de motor meer vermogen gaat leveren is het verstandig om de versnellingsbak hier ook op aan te passen om de hogere krachten aan te kunnen. Verbeteringen in het oppakken en schakelsnelheden zijn daar ook bij mogelijk.

De EGR klep (Exhaust Gas Recirculation valve) is een klep die ervoor zorgt dat de uitlaatgassen worden teruggeleid naar de motor om de NOx uitstoot te reduceren.
Deze klep is echter vaak een boosdoener voor vervuiling en problemen met uw motor. De EGR klep wordt daarom soms preventief dichtgezet en softwarematig uitgeschakeld. Dit is officieel verboden in Nederland.

Bij auto’s die geen katalysator meer hebben moet de ECU worden aangepast, om foutmeldingen te voorkomen en/of verwijderen.

Heeft uw auto af fabriek een snelheidsbegrenzer? Deze kunnen onze professionals handmatig wijzigen, zodat u het maximale potentieel uit uw auto kunt halen.

Pops & Bangs Crackle map zorgt voor een extra rijbeleving, waarbij bij tussengas en/of gas los Pops & Bangs te horen zijn.

DTC, afkorting voor Diagnostic Trouble Codes, zijn meldingen van storingen in de motor of versnellingsbak die opgemerkt worden door het managementsysteem. Deze meldingen kunnen uitgeschakeld worden op het moment dat de oorzaak van de melding is gevonden en is opgelost.